To dieta Paleo jest dobre dla utraty wagi? | Zapytać Dietetyka

To dieta Paleo jest dobre dla utraty wagi? | Zapytać DietetykaJeśli tylko w Paleo gotowania z olejkiem ze słodkich migdałów zupa z orzechami i smażony kalafior ryżu lub przyjęcia diety w ogóle, rozumiem, że Paleo styl życia bierze świata przez burzę. Cięcie węglowodanów i pozostawiając roślin strączkowych pewien, że to modne, ale Paleo dieta jest rzeczywiście dobre dla utraty wagi? A jeszcze lepiej, to jest "zdrowy"? Jak z każdym podejściem do utraty masy ciała, ważne jest, aby pamiętać, że jakość diety i długoterminowej stabilności są kluczowymi czynnikami w grze. Zacznijmy od podstaw.

CO JEST DOZWOLONE NA PALEO?

Skład makroelementów, diety Paleo miewają skłonność być wysokie zawartości tłuszczów i białek zwierzęcych, a mniej węglowodanów. Zatwierdzony produkty obejmują trawy karmione mięso, ryby, owoce morza, owoce, warzywa, jaja, orzechy (oprócz orzeszków, który technicznie roślin strączkowych), nasiona i zdrowe, minimalnie rafinowanych olejów, jak oliwa z oliwek, olej lniany, orzechowy, kokosowy i awokado. Produkty, które nie są zalecane, obejmuje wszystkie zboża, rośliny strączkowe, produkty mleczne, cukier rafinowany, ziemniaki (choć niektórzy mówią, że słodkie ziemniaki dobrze), przetworzonej żywności i wysoko rafinowanych olejów.

PLUSY PALEO

Dobrą wiadomością jest to, że ten sposób odżywiania się, na pewno ma cały żywnością ostrość. Nie można jeść wysoko przetworzonej żywności i Cukrów, choć Paleo krakersy, ciasteczka i granolas pojawiają się po lewej i prawej stronie. Bo zazwyczaj zużywa więcej tłuszczu i białka, to może być bardzo сытными sposób, aby jeść. Wzrost w tłuszczu oraz pomaga w zarządzaniu smak, czyli mniej soli, niezbędne do przygotowania posiłków. Ponieważ Internet jest pełen twórczych receptur dla alternatywy w chleb, ciasta i wiele więcej za pomocą orzechów i mąki kokosowej, to nie powinien czuć się super ograniczeniem.

Niektóre badania wskazują, że dieta Paleo może być skuteczne dla utraty masy ciała i/lub zespołu metabolicznego, bo można jeść mniej kalorii bez świadomie stara się ograniczyć. W rzeczywistości, jedzenie proste, Paleo-styl jedzenie może prowadzić do zmniejszenia konsumpcji i rzucić funtów szybciej. Niektóre badania sugerują, że to może poprawić kontrolę glikemii dla osób z cukrzycą typu 2.

Problem z nauką wokół Paleo polega na tym, że w dotychczasowych badaniach wykorzystywane na bardzo ograniczoną ilość próbki, więc brać te wyniki z przymrużeniem oka. I, jeśli jesteś z tych, którzy pragną dużo soli, tłuszczu i cukru z każdym posiłkiem, ten prosty styl jedzenia (chyba: pieczony kurczak z ziołami, plastry awokado i испаренный słodkie ziemniaki) - to jest o wiele łatwiej powiedzieć, niż zrobić.

JASKINIOWIEC MINUSYJASKINIOWIEC MINUSY

Na początek, wysokie spożycie białka zwierzęcego oznacza więcej cholesterolu i tłuszczów zwierzęcych zwiększa ryzyko rozwoju chorób serca i niektórych form raka. Naukowcy z Harvardu analizowali 90,655 kobiet przed menopauzą i ustalili, że spożycie tłuszczów zwierzęcych, zwłaszcza z czerwonego mięsa i chudych produktów mlecznych, w okresie menopauzy lat był związany ze zwiększonym ryzykiem raka piersi. Częste spożywanie mięsa, zwłaszcza czerwonego mięsa — jest to również związane ze zwiększonym ryzykiem raka jelita grubego.

Nasi przodkowie byli bardzo aktywni, polowania na zwierzynę i gryzonie, zbieranie owoców z krzewów i wydobyto bulwy w przeciwieństwie do nagłówka, aby wszystkie produkty do trawy karmione olej, organiczne owoce i boczek na funta. Prawie każdy owoc i warzywo od epoki Paleo wyglądał znacznie różnią się od tych, co jemy dzisiaj. Najsilniejsze osobniki zostały przekształcone z czasem dzięki starannej selekcji. Rolnicy sadzili nasiona z roślin z najbardziej pożądanych cech, dopóki nie zrobiło się większe, słodsze i bardziej soczyste.

Zakaz produkty myśli, aby nie być dostępne dla epoki kamiennej, łowców-zbieraczy ma pewne wady. Wbrew powszechnemu przekonaniu, testy DNA wykazały, że ludzie neolitu (która nastąpiła epoka paleolitu) właściwie nie jedzą zboża i rośliny strączkowe — gotowane z nich, zbyt! — takie, jak jęczmień, soczewica i groch. Dobrze słyszeliście: skrobia granulki z roślin strączkowych i dziki jęczmień zostały znalezione w zębach 40,000-letni neandertalczyków. Współcześni ludzie nie pierwszy plon i przygotować dzikich ziół i nasion.

Czy nie wierzysz, że jesteśmy biologicznie identyczne ludzi z epoki kamiennej, nikt nie neguje korzyści niektóre nasze współczesne nawyki żywieniowe. Wyjątki rośliny strączkowe, fasola i produkty pełnoziarniste oznacza, że nie otrzymują włókna, białka roślinne i związki fitochemiczne sprawdzone narzędzie w walce z chorobami przewlekłymi, w szczególności raka. Guz-zapobieganie diety jest ten, który jest bogate w błonnik, o niskiej zawartości tłuszczu pochodzenia zwierzęcego i zawiera dużo owoców i warzyw. Podczas diety o wysokiej zawartości białka zwierzęcego i tłuszczów nasyconych może prowadzić do choroby serca dieta na bazie roślin w rzeczywistości nie może go zmienić.

JAK DOBRZE SCHUDNĄĆ PALEO DROGĘ

Aby schudnąć w czasie jedzenia, jak jaskiniowiec, rozpocząć z naciskiem na to, co można jeść, a nie to, że nie możesz. Pakiet 2/3 płyty pokarm roślinny z załadunkiem na owoce i warzywa za pomocą antyoksydantów, ziół i przypraw do smaku. Pamiętaj, aby uzyskać wystarczająco dużo węglowodanów z Paleo-dozwolone produkty bogate w skrobię i owoców. Spożywać orzechy, nasiona, awokado dla układu sercowo-zdrowe tłuszcze w umiarkowanych ilościach, ale nie przesadzaj, tak jak jest to bardzo obsługujących wysokokalorycznych. Wybrać z dobrego źródła, chude mięso i owoce morza w odpowiednich ilościach. Zmniejszyć apetyt na spożycie węglowodanów sprawia, że chleb i wyroby piekarnicze, za pomocą mąkę kokosową,która doda ci sporą dawkę błonnika i białka roślinnego, zbyt!

Ostatnia, ale nie mniej, ruszaj się! Konsekwentna realizacja jest jednym z niewielu zachowanie, że prawie wszyscy zgadzają się zdrowy, zarówno psychicznie, jak i fizycznie.

WNIOSEK: BALANS LEPIEJWNIOSEK: BALANS LEPIEJ

Jak zwykle, więcej badanie potrzebuje, aby wspierać wiele z wcześniejszych, często сверхраздутым wyniki niewielkich badań na Paleo diety i utrata masy ciała. Pamiętaj, że nadal możesz czerpać korzyści zrównoważonego, odżywcze-dieta bez wyjątku, wszystkich nie-Paleo produktów. Jeśli chcesz jeść orzeszki ziemne lub quinoa, ale nadal powstrzymują się od piersi i wytworny mąka i cukier, na to pójść.

Paleo życia nie musi być wszystko albo nic, zwłaszcza z energią, z pewnością nie jednego uniwersalnego. Znaleźć to, co działa najlepiej dla ciebie, a następnie zainstalować małe, realistyczne cele, aby zmaksymalizować twój potencjał zdrowia na co dzień.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *